lang Polski

Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Ostatnia aktualizacja: 11.2024

Poniżej zamieszczamy Politykę Prywatności. Jej celem jest jasne zaprezentowanie zasad postępowania z danymi osobowymi jak również omówienie przysługujących Państwu uprawnień.

A. KTO ZBIERA PAŃSTWA DANE OSOBOWE?

Administratorem danych osobowych jest Stalprodukt S.A. z siedzibą w Bochni przy ul. Wygoda 69. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez skierowanie korespondencji na adres siedziby.

B. KTO JEST PUNKTEM KONTAKTOWYM W KWESTIACH ZWIĄZANYCH Z DANYMI OSOBOWYMI?

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, którym jest Aneta Sujka. Z inspektorem można skontaktować się poprzez adres e-mail inspektor@stalprodukt.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych.

C. DLACZEGO PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE?

  • Dostarczenie strony internetowej

Kiedy uzyskujecie Państwo dostęp do naszej strony internetowej, tymczasowo przechowujemy Państwa dane osobowe. W ramach tego procesu gromadzimy następujące informacje: adres IP, nazwa hosta komputera, data i godzina dostępu, typ przeglądarki i system operacyjny.

Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do dostarczenia naszej witryny. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

  • Pliki cookies

Serwis internetowy korzysta z informacji zapisywanych za pomocą plików „Cookies”. Pliki „cookies” to niewielkie pliki tekstowe zapisywane przez przeglądarkę internetową użytkownika. Przy każdej wizycie na tej samej stronie internetowej, przeglądarka pobiera i przesyła odpowiednie pliki cookies na serwer naszej witryny, co pozwala rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlać stronę internetową dostosowaną do indywidualnych preferencji. Pliki „cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Serwis stalprodukt.com.pl wykorzystuje następujące pliki Cookies:

a. niezbędne: konieczne do prawidłowego funkcjonowania serwisu – pliki przetwarzane w oparciu o usprawiedliwiony interes administratora (art.6 ust. 1 lit. f RODO);

b. statystyczne: pozwalają one badać ruch na stronie internetowej, poznawać preferencje naszych użytkowników, analizować ich zachowanie w serwisie oraz umożliwiają interakcje z zewnętrznymi sieciami i platformami – pliki przetwarzane w oparciu o zgodę użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

Dane użytkownika będą przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez niego z usług świadczonych poprzez stronę internetową.

Użytkownik ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies:

  1. za pomocą panelu zarządzania plikami Cookies dostępnym podczas ładowania serwisu
  2. za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej – oznacza to, że może np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies na swoim urządzeniu – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Serwisu;

Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale Ustawienia -> Prywatność i bezpieczeństwo.

  • Formularze do kontaktu, poczta elektroniczna

W związku z kontaktem za pośrednictwem formularza kontaktowego lub poczty elektronicznej, przekazują Państwo swoje dane osobowe. Są one przetwarzane wyłącznie w celu komunikacji oraz rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja. Podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), wynikający z prowadzenia korespondencji związanej z naszą działalnością gospodarczą.

Dane te mogą być również przetwarzane w celach marketingowych, takich jak promocja naszych towarów i usług, pod warunkiem, że w wiadomości otrzymamy stosowną prośbę o taką informację.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do nawiązania kontaktu, udzielenia odpowiedzi na pytanie lub rozwiązania poruszonej sprawy. Zebrane dane przetwarzamy przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na Państwa pytanie lub rozwiązania poruszonej sprawy.

  • Rekrutacja

W ramach procesu rekrutacji pozyskane dane przetwarzamy:

– w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego. Podstawą prawną przetwarzania jest podjęcie działań zmierzających do zawarcia umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO). Prosimy i przekazywanie danych osobowych  zgodnie z  art. 221 Kodeksu pracy, obejmujących: imię i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, oraz przebieg dotychczasowego zatrudnienia. Podanie tych danych jest niezbędne, aby uczestniczyć w tym procesie. Jeżeli zdecydują się Państwo na podanie innych, niewymaganych danych, uznamy, iż wyrazili Państwo zgodę na ich przetwarzanie (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Zgromadzone dane są przechowywane przez 3 miesiące od chwili zakończenia procesu rekrutacyjnego.

–    dla celów przyszłych procesów rekrutacyjnych – podstawą prawną jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a). Podanie danych jest dobrowolne, jednak w zakresie wynikającym z art. 22(1) Kodeksu pracy niezbędne, aby uczestniczyć w tych procesach.  Zgromadzone w ten sposób dane są przez nas przechowywane przez okres 12 miesięcy. (Aby wyrazić chęć udziału w przyszłych procesach rekrutacyjnych, prosimy o zamieszczenie stosownej informacji w swoim CV.)

Dane kandydatów do pracy mogą być przekazane spółkom powiązanym, dla których Stalprodukt S.A. prowadzi procesy rekrutacyjne.

  • Wykonanie umowy

W związku z zawieraniem umów w ramach prowadzonej działalności, pozyskujemy dane osób będących stroną umowy oraz osób zaangażowanych w realizację takich umów.

Zawarte w umowie dane osoby upoważnionej do reprezentowania kontrahenta, przetwarzane są:

  1. w przypadku kontrahentów będących osobami fizycznymi: w celu zawarcia i wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą. Podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do wykonania umowy – art. 6 ust. 1 lit. b (RODO) oraz w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności przepisów z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  2. w przypadku kontrahentów nie będących osobami fizycznymi: w celu realizowania przez Panią/a czynności na rzecz reprezentowanego podmiotu, na podstawie przepisów kodeksu cywilnego oraz prawnie uzasadnionego interesu administratora, jakim jest ułatwienie realizacji umów z kontrahentami (art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO);
  3. w celu ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami. Podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)

Podanie tych danych jest niezbędne do podpisania umowy.

Zawarte w umowie dane osoby upoważnionej do kontaktu w zakresie imienia, nazwiska, danych kontaktowych, stanowiska, zostały nam przekazane przez kontrahenta, będącego Pani/a pracodawcą lub zleceniodawcą w związku z realizacją umowy. Dane te są przetwarzane w celu kontaktu przy wykonywaniu umowy. Podstawą prawną  przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie tych danych jest dobrowolne, nie jest niezbędne do zawarcia umowy, ale ich niepodanie utrudni współpracę.

Odbiorcami danych osobowych zawartych w umowie mogą być podmioty, które uprawnione są do ich  otrzymania  na  mocy  przepisów  prawa, kurierzy, operatorzy pocztowi, kancelarie prawne, banki, firmy ubezpieczeniowe, podmioty zapewniające obsługę systemów informatycznych.

Dane te będą przechowywane przez okres realizacji umowy, a następnie przez
5 kolejnych lat następujących po roku zakończenia umowy. W związku z dochodzeniem roszczeń dane mogą być przechowywane do czasu ich przedawnienia, jednak nie dłużej niż 3 lata.

  • Wystawienie przepustki

Pracownicy firm obcych wykonujących prace na terenie Stalprodukt S.A. oraz goście odwiedzający nasz Zakład, potrzebują przepustek. Dane osobowe zawarte na przepustkach w zakresie: imienia, nazwiska, fotografii (przy przepustce stałej), nr dokumentu potwierdzającego tożsamość, daty ważności/daty i godziny wejścia oraz wyjścia, jeżeli nie są przekazane bezpośrednio przez osobę, której dane dotyczą, mogą być przekazane przez  jej pracodawcę zleceniodawcę, dyrektora szkoły.

Pozyskiwane na przepustkach dane wykorzystywane są w celu prowadzenia procesu ewidencji wejść i wyjść. Podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest konieczne do wystawienia przepustki.

Zgromadzone w ten sposób dane będą przez nas przechowywane przez okres 6 miesięcy. Odbiorcą danych jest firma ochroniarska.

  • Monitoring wizyjny

Dane osobowe zarejestrowane w systemie monitoringu wizyjnego przetwarzane są w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników, ochrony mienia, kontroli produkcji, a także zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Spółkę na szkodę na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, jakim jest zrealizowanie wskazanych celów związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa w związku z art. 222 Kodeksu pracy.

Wszystkie dane rejestrowane poprzez kamery monitoringu wizyjnego są zapisywane i dostępne maksymalnie przez okres do 30 dni. Czas przechowywania uzależniony jest od liczby zdarzeń i pojemności dysku rejestratora. Po skończeniu się miejsca na dysku dane zostają automatycznie nadpisane.

Dane z monitoringu wizyjnego są udostępniane firmie ochroniarskiej.

  • Zgłaszanie nadużyć

Jeżeli przy zgłoszeniu naruszenia prawa zostały podane dane osobowe sygnalisty, to dane te przetwarzamy w celu realizacji zadań związanych z obsługą zgłoszeń naruszeń prawa. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 8 ust 2 ustawy o dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.

Odbiorcami tych danych osobowych mogą być podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa w przypadku podejmowania działań następczych.

Dane te będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.

  • Inne

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej zbieramy również dane osobowe w innych przypadkach, takich jak spotkania biznesowe czy wymiana wizytówek, w celach związanych z inicjowaniem i utrzymywaniem kontaktów biznesowych. Podstawą prawną przetwarzania jest w tym przypadku nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na tworzeniu sieci kontaktów w związku z prowadzoną działalnością.

D. JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY PAŃSTWA DANE?

O ile w niniejszej Polityce prywatności nie określono konkretnego czasu przechowywania danych, będziemy przetwarzać je tylko tak długo, jak będzie to konieczne do osiągnięcia odpowiednich celów. Po ustaniu danego celu przetwarzania i wygaśnięciu obowiązków przechowywania Państwa dane będą usuwane.

E. NA JAKICH ZASADACH UDOSTĘPNIAMY DANE?

Udostępniamy Państwa dane osobowe zewnętrznym usługodawcom, działającym w naszym imieniu, aby świadczyć usługi wsparcia w związku z hostingiem i utrzymaniem naszej strony internetowej, usługi ochroniarskie, doradcze. Firmy te są zobowiązani pisemną umową do przetwarzania przekazanych im danych osobowych wyłącznie w celu wykonania określonej usługi oraz do utrzymywania odpowiednich środków bezpieczeństwa w celu ochrony Państwa danych osobowych.

F. PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE PAŃSTWU

Zgodnie z RODO przysługuje Państwu prawo do otrzymania jasnych, przejrzystych i zrozumiałych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz praw, które Państwu przysługują. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie prawa są absolutne, a ich realizacja może być uzależniona od spełnienia określonych wymagań.

  • Prawo dostępu – mają Państwo prawo do uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzamy jakiekolwiek dane osobowe na Państwa temat. Jeżeli tak, mają Państwo prawo dostępu do tych danych oraz otrzymania ich kopii. Wykonanie tego prawa nie powinno negatywnie wpływać na prawa i wolności innych osób.
  • Prawo do sprostowania – mają Państwo prawo żądać od nas skorygowania swoich danych osobowych, jeżeli są one niedokładne lub niekompletne.
  • Prawo do usunięcia – nazywane jest również prawem do zapomnienia. Umożliwia Państwu żądanie usunięcia swoich danych, jeżeli nie ma żadnego ważnego powodu, abyśmy nadal je przetwarzali. Nie możemy na przykład usunąć dane przed upływem terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy.
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania – mają Państwo prawo do czasowego wstrzymania przetwarzania swoich danych osobowych z różnych powodów (np. gdy kwestionują Państwo ich prawidłowość, sprzeciwiają się ich usunięciu). W tym czasie musimy przechowywać Państwa dane, ale nie możemy ich dalej wykorzystywać.
  • Prawo do przenoszenia danych – to prawo obwarowane jest dodatkowymi warunkami: jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy i realizowane jest przez systemy informatyczne, mają Państwo prawo do uzyskania pliku z danymi do ponownego wykorzystania w innych organizacjach.
  • Prawo do sprzeciwu – Sprzeciw można złożyć w dwóch sytuacjach, gdy przetwarzamy Państwa dane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO):
  • Na potrzeby marketingu bezpośredniego – taki sprzeciw nie wymaga uzasadnienia,
  • Na podstawie innych prawnie uzasadnionych interesów (np. prowadzenie korespondencji, kontakt przy wykonywaniu umowy) – taki sprzeciw wymaga uzasadnienia szczególną sytuacją.
  • Prawo do wycofania zgody – przetwarzając Państwa dane osobowe możemy korzystać z sześciu przesłanek legalizujących. Jedną z nich jest Państwa zgoda, której udzieloną mogą Państwo odwołać w każdym momencie, pisząc na adres inspektor@stalprodukt.pl. Cofnięcie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed jej cofnięciem.

Jeżeli chcą Państwo skorzystać z któregokolwiek z powyższych praw lub są niezadowoleni ze sposobu, w jaki postępowaliśmy z Państwa danymi osobowymi, prosimy o kontakt na adres inspektor@stalprodukt.pl. W treści prosimy zawrzeć informacje umożliwiające nam identyfikację Państwa i Państwa prośby. Odpowiemy na nią w ciągu miesiąca, przy czym okres ten może zostać przedłużony o dodatkowe 2 miesiące ze względu na złożoność wniosku.

Jeżeli uznają Państwo, że naruszyliśmy przepisy o ochronie danych osobowych podczas przetwarzania Państwa danych, mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

Certyfikaty