
Ochronne bariery drogowe i mostowe
Opis
Stalprodukt S.A. to przedsiębiorstwo przywiązujące dużą wagę do innowacyjnych rozwiązań, oferujące stalowe bariery drogowe od 1992 roku.
Program produkcji kształtowany głównie przez oczekiwania klientów i obowiązującą normę EN 1317 obejmuje niemal wszystkie spotykane na rynku europejskim typy barier drogowych i mostowych. Stalprodukt S.A oferuje również wszelkiego rodzaju elementy spawane, łączniki narożne, łączniki czołowe, łączniki ukośne i prowadnice łukowe.

Pliki do pobrania

Dostępne bariery drogowe i mostowe
Dostępne Bariery Drogowe i Mostowe
- Bariery drogowe pojedyncze
- Bariery drogowe podwójne
N2
Zwiń tabelę
Zdjęcie | System | Poziom powstrzymania | Szerokość pracująca | ASI | Klasa wtargnięcia pojazdu | Katalog | Charakterystyka produktu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
StalPro Rail su | N2 | W2 | A | - | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail h | N2 | W4 | A | - | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail sl | N2 | W4 | A | - | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
SP-06/1 | N2 | W2 | B | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
SP-09/1 | N2 | W2 | B | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
SP-06/1,33 | N2 | W3 | A | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
SP-09/1,33 | N2 | W3 | A | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
SP-05/2 | N2 | W4 | A | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
SP-05/4 | N2 | W5 | A | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
SP-09/4 | N2 | W5 | A | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
SP-15/4 | N2 | W6 | A | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail el | N2 | W4 | A | - | - | Dostępna na życzenie |
H1
Zwiń tabelę
Zdjęcie | System | Poziom powstrzymania | Szerokość pracująca | ASI | Klasa wtargnięcia pojazdu | Katalog | Charakterystyka produktu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
StalPro Rail es | H1 | W2 | A | VI6 | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail su | H1 | W3 | A | VI4 | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail hd | H1 | W3 | A | VI3 | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail hs | H1 | W2 | A | VI2 | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
SP-01/2 | H1 | W5 | A | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
SP-06/2 | H1 | W5 | A | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
SP-09/2 | H1 | W5 | A | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
H2
Zwiń tabelę
Zdjęcie | System | Poziom powstrzymywania | Szerokość pracująca | ASI | Klasa wtargnięcia pojazdu | Katalog | Charakterystyka produktu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
StalPro Rail h | H2 | W4 | A | VI5 | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail hd | H2 | W4 | A | VI4 | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail hs | H2 | W3 | A | VI3 | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail hl | H2 | W4 | A | VI5 | - | Dostępna na życzenie |
L1
Zwiń tabelę
Zdjęcie | System | Poziom powstrzymywnia | Szerokość pracująca | ASI | Klasa wtargnięcia pojazdu | Katalog | Charakterystyka produktu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
StalPro Rail su | L1 | W3 | A | VI4 | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail hd | L1 | W3 | A | VI3 | - | Dostępna na życzenie |
L2
Zwiń tabelę
Zdjęcie | System | Poziom powstrzymywania | Szerokość pracująca | ASI | Klasa wtargnięcia pojazdu | Katalog | Charakterystyka pojazdu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
StalPro Rail h | L2 | W4 | A | VI5 | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail hd | L2 | W4 | A | VI4 | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail hl | L2 | W4 | A | VI5 | - | Dostępna na życzenie |
N2
Zwiń tabelę
H1
Zwiń tabelę
H2
Zwiń tabelę
Zdjęcie | System | Poziom powstrzymywania | Szerokość pracująca | ASI | Klasa wtargnięcia pojazdu | Katalog | Charakterystyka produktu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
SP-07/1,33 | H2 | W7 | A | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail dn | H2 | W4 | A | VI5 | Dostępna na życzenie | |
![]() |
StalPro Rail dh | H2 | W5 | A | VI5 | Dostępna na życzenie |
L1
Zwiń tabelę
Zdjęcie | System | Poziom powstrzymywania | Szerokość pracująca | ASI | Klasa wtargnięcia pojazdu | Katalog | Charakterystyka produktu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
StalPro Rail dl | L1 | W4 | A | VI6 | - | Dostępna na życzenie |
L2
Zwiń tabelę
Zdjęcie | System | Poziom powstrzymywania | Szerokość pracująca | ASI | Klasa wtargnięcia pojazdu | Katalog | Charakterystyka produktu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
StalPro Rail d | L2 | W5 | A | VI5 | - | Dostępna na życzenie |
![]() |
StalPro Rail d | L2 | W5 | A | VI5 | - | Dostępna na życzenie |
- Bariery mostowe pojedyncze
- Bariery mostowe podwójne
N1
Zwiń tabelę
Zdjęcie | System | Poziom powstrzymywania | Szerokość pracująca | ASI | Klasa wtargnięcia pojazdu | Katalog | Charakterystyka produktu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
BSP-160/1 | N1 | W1 | B | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
BSP-160/1.33 | N1 | W1 | B | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
BSP-160K/1,33 | N1 | W1 | B | - | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
BSP-160K/1 | N1 | W1 | B | - | - | Dostępna na życzenie |
H2
Zwiń tabelę
Zdjęcie | System | Poziom powstrzymywania | Szerokość pracująca | ASI | Klasa wtargnięcia pojazdu | Katalog | Charakterystyka produktu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
STP-01M/2 | H2 | W2 | B | VI2 | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
STP-01MK/2 | H2 | W2 | B | VI2 | Dostępna na życzenie | |
![]() |
STP-02MK/2 | H2 | W3 | B | VI4 | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
STP-03MK/2 | H2 | W4 | B | VI3 | Pobierz | Dostępna na życzenie |
![]() |
STP-01ME/2/2.2 | H2 | W3 | B | VI1 | Dostępna na życzenie | |
![]() |
STP-01ME/2/2.5 | H2 | W4 | B | VI1 | Dostępna na życzenie | |
![]() |
STP-01ME/2/3.0 | H2 | W4 | B | VI1 | Dostępna na życzenie | |
![]() |
STP-01MO/2/2.1 | H2 | W4 | B | VI1 | Dostępna na życzenie | |
![]() |
STP-05M/1.33 | H2 | W3 | A | VI2 | Dostępna na życzenie | |
![]() |
STP-06M/1.33 | H2 | W3 | A | VI3 | Dostępna na życzenie |
L2
Zwiń tabelę
Zdjęcie | System | Poziom powstrzymywania | Szerokość pracująca | ASI | Klasa wtargnięcia pojazdu | Katalog | Charakterystyka produktu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
STP-04M/1,33 | L2 | W3 | B | VI3 | - | Dostępna na życzenie |
H2
Zwiń tabelę
Zdjęcie | System | Poziom powstrzymywania | Szerokość pracująca | ASI | Klasa wtargnięcia pojazdu | Katalog | Charakterystyka pojazdu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
STP-08M/2 | H2 | W4 | B | VI5 | - | Dostępna na życzenie |
Kontakt
Formularz kontaktowy
Ochronne bariery drogowe i mostowe
Drogowe i mostowe bariery ochronne są niezbędnym elementem nowoczesnej infrastruktury transportowej, odgrywającym kluczową rolę w łagodzeniu skutków wypadków i ochronie użytkowników dróg. Stalprodukt S.A jest wiodącym producentem stalowych barier drogowych i mostowych. Bariery mają na celu zapobieganie zjeżdżaniu pojazdów z drogi lub zderzaniu się z niebezpiecznymi przeszkodami. Na rynku występuje wiele rodzajów barier drogowych, których konstrukcja regulowana jest odpowiednimi przepisami bezpieczeństwa.
Czym są bariery drogowe i mostowe oraz jakie są ich zastosowania?
Bariery drogowe i mostowe, to fizyczne bariery instalowane wzdłuż dróg w celu zmniejszenia ryzyka poważnych wypadków. Zapewniają one zatrzymanie i przekierowanie pojazdów, pochłaniając siły uderzenia i kierując je z dala od niebezpiecznych sytuacji czy miejsc. Bariery drogowe są istotnymi elementami inżynierii autostrad, chroniąc kierowców, pieszych i infrastrukturę drogową przed potencjalnymi zagrożeniami.
Rodzaje barier drogowych i mostowych
Istnieje wiele kryteriów, według których mogą być klasyfikowane bariery.
Z uwagi rodzaj podłoża i obiekt stosowania:
- bariery drogowe – przeznaczone do osadzania w korpusie drogi lub w konstrukcji jej nawierzchni,
- bariery mostowe – kotwione w płycie żelbetowej zabudowy chodnikowej obiektów inżynierskich
Z uwagi na rodzaj pracy:
- bariery jednostronne – przyjmujące uderzenia pojazdów z jednej strony. Stosowane zwykle do oddzielenia jezdni od strefy zagrożenia.
- bariery dwustronne – przyjmujące uderzenia pojazdów z obu stron. Stosowane są zwykle do oddzielenia dwóch sąsiednich jezdni.
Z uwagi na materiał z jakiego są wyprodukowane.
- bariery betonowe
- bariery linowe
- bariery stalowe
Rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego – norma EN 1317 i klasy powstrzymywania:
Norma europejska EN 1317 określa wymogi bezpieczeństwa dla systemów powstrzymywania ruchu drogowego, w tym drogowych barier ochronnych. Klasyfikuje ona bariery na kilka poziomów (klas) powstrzymywania w oparciu o ich zdolność do powstrzymywania i przekierowywania uderzających pojazdów.
Klasy powstrzymywania:
- N1, N2, N3: Niskie poziomy powstrzymywania odpowiednie dla dróg miejskich o niskiej prędkości i pojazdów o niskiej masie.
- H1, H2, H3 i H4; L1, L2, L3: Wysokie poziomy powstrzymywania przeznaczone dla dróg o dużej prędkości i ciężkich pojazdów, oferujące najwyższy poziom ochrony.
Bariery drogowe spełniające wymagania normy EN 1317 są dokładnie testowane i zatwierdzane dla określonych klas powstrzymywania, zapewniając zgodność z rygorystycznymi normami bezpieczeństwa.
Bariery drogowe, zarówno pojedyncze, jak i podwójne, są niezbędnymi narzędziami do ochrony użytkowników dróg i minimalizowania skutków wypadków. Bariery te skutecznie przekierowują pojazdy z dala od niebezpiecznych sytuacji i są zgodne z surowymi przepisami bezpieczeństwa określonymi w normie EN 1317. Stosując odpowiednie bariery drogowe w oparciu o wymagania klasy powstrzymywania, firmy budowlane tworzą bezpieczniejsze drogi, co znacznie zmniejsza ryzyko związane z kolizjami pojazdów.
Certyfikaty